1,454,59 Milyar Dolarlık Dev Adım: Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı 2030’a Kadar Yüzde 9,66 Büyüyecek

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı’nın, gelecek yıllara dair %9,66’lık etkileyici bir Bileşik Yıllık Büyüme Oranı (CAGR) ile 2030 yılına kadar 1,454,59 milyar ABD Doları düzeyine ulaşması bekleniyor. Günümüzdeki mevcut durumda pazar büyüklüğü ise 695,22 milyar ABD Dolar olarak kestirim ediliyor.

Dünya genelinde lojistik kesimi global ticaretin dinamikleriyle birlikte daima olarak dönüşüyor. Global Üçüncü Parti Lojistik Pazarı da bu dönüşümden etkilenerek, dalın geleceğini belirlemede hayati bir rol oynuyor. Global Üçüncü Parti Lojistik Pazarı, gelecek yıllara dair epeyce heyecan verici bir büyüme öngörüsüne sahip. Araştırma ve Pazar Tahlili uzmanlarına nazaran, 2030 yılına kadar %9,66’luk etkileyici bir Bileşik Yıllık Büyüme Oranı (CAGR) ile 1.454,59 milyar ABD Doları düzeylerine ulaşması bekleniyor. Şu anki mevcut durumda ise pazar büyüklüğü 695,22 milyar ABD Doları olarak iddia ediliyor.

Bu büyüme trendi, kıymetli faktörlerden etkilenebiliyor. Research and Markets’in son araştırma raporu COVID-19 pandemisinin, Rusya-Ukrayna çatışmasının ve bilhassa yüksek enflasyonun Pazar üzerindeki kümülatif tesirini ayrıntılı bir halde ele alıyor diyerek Üçüncü Parti Lojistik (3PL) dalındaki değişim hakkında değerlendirmelerde bulunan Navlungo Kurucu Ortağı ve CMO’su Ceren Tuna “Pazarın 2023 yılında 761,67 milyar ABD Doları düzeylerine ulaşması bekleniyor. Biz Navlungo olarak, bu dinamik ve değişken şartlar içerisinde en âlâ hizmeti misyonumuzu, esneklik, süratli adaptasyon ve güçlü tedarik zincir idaresi ile sürdürüyoruz” dedi.

Küresel Üçüncü Parti Lojistik Pazarı’nın geleceği, ekonomik durumun ticaret hacmiyle bağı, teknolojik gelişmelerin verimliliği artırması, sürdürülebilirlik vurgusunun yeşil lojistiği desteklemesi üzere temel faktörlerle şekilleniyor. Bunun yanı sıra, yükselen e-ticaretin süratli dağıtım talebini artırması, jeopolitik durumun lojistik ağları etkilemesi ve müşteri beklentilerinin özelleştirilmiş tahliller talep etmesi de pazarın istikametini belirliyor. 

Lojistik şirketlerinin iş ve maliyet optimizasyonu için Üçüncü Parti Lojistik yani 3PL diye isimlendirdiği ve acenteleri tek bir tedarik zincirinde birleştiren dal, global sosyoekonomik gelişmeler, savaşlar, salgınlar ve enflasyon üzere finansal değişikliklerden etkileniyor. Bu tesirler kimi temel değişikliklerle ihracat bölümünü etkiliyor. Bunlar sırasıyla;

  • Tedarik zinciri kesintileri
  • Talep değişiklikleri
  • Tedarik zinciri yapılarının tekrar şekillenmesi
  • Hız-güvenlik önceliklerinin artması
  • E-ticaret ve dijitalleşmenin yükselmesi
  • Sürdürülebilirlik vurgusunun güçlenmesi
  • Düzenlemelerin değişmesi
  • Finansal faktörlerin değişmesi

Lojistik firmaların bu karmaşık faktörleri yöneterek esnek stratejiler geliştirme ve değişen şartlara ahenk sağlama marifeti bu noktada devreye giriyor diyen Tuna, bölümün son 3 yılda yaşadığı dönüşümün temel faktörlerini şöyle açıkladı:

 

3PL Bölümünde Öne Çıkan Son 3 Yılda Yaşanan 3 Değerli Gelişme

COVID-19: COVID-19 pandemisi, Global Üçüncü Parti Lojistik Pazarı’nı tedarik zinciri aksamaları, depolama zorlukları, nakliyecilik manileri, hızlanan e-ticaret, dijital dönüşüm, fiyat baskıları, esneklik vurgusu ve inovasyon daveti üzere çeşitli biçimlerde etkiledi. Üçüncü Parti Lojistik hizmet sağlayıcıları, talep dalgalanmalarına ahenk sağlama, dijital tahlilleri benimseme ve süratle değişen şartlara adapte olma yeteneklerini geliştirmek zorunda kaldı.

Rusya-Ukrayna Çatışması: Rusya-Ukrayna çatışması, Global Üçüncü Parti Lojistik Pazarı’nda makul bölgelerde taşıma güzergahlarını etkilemiş, memleketler arası ticareti sınırlayarak taşıma maliyetlerini artırmış ve güvenlik tedbirlerini sıkılaştırmıştır. Operasyonel planlamalar ve iş hacimleri gözden geçirilmiş, siyasi gerginliğin neden olduğu riskler yönetilmeye çalışılmıştır.

Yüksek Enflasyon: Yüksek enflasyon, Global Üçüncü Parti Lojistik Pazarı’nda maliyetlerin artmasına ve operasyonların karmaşıklaşmasına yol açarak üçüncü parti lojistik sağlayıcılarının marjlarını zorluyor. Tedarik zinciri idaresi, stok varsayımı ve planlama üzere alanlarda zorluklar da ortaya çıktı. Bu durum, operasyonel esneklik ve maliyet idaresi stratejilerini kıymetli hale getirdi. 

 

Genel Bilgi;

Uluslararası dijital lojistik platformu Navlungo, kuruluşunun ikinci yılında ParkPalet’i bünyesine katarken, kargolamaya ek olarak müşterilerinin tüm lojistik gereksinimlerine karşılık vermeyi amaçlamıştı. ParkPalet; İngiltere, Almanya, ABD, Çekya, Polonya, Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri üzere 9 farklı ülkede bulunan 300’e yakın deposu ile dinamik depolama ve fulfillment hizmet sunuyor. Bu sayede Navlungo müşterileri büyüyen operasyonları için hem farklı ülkelerde stok bulundurabiliyor hem de depolama ve fulfillment hizmetleri ile işlerini geliştirebiliyor. 

 

ParkPalet by Navlungo

Müşterilerine lojistik ve kargolama hizmeti sunan Navlungo, kuruluşunun ikinci yılında kargolamaya ek olarak müşterilerinin tüm lojistik gereksinimlerine karşılık olabilmek maksadıyla ParkPalet’i kendi bünyesine katmıştır. İngiltere, Almanya, ABD, Çekya, Polonya, Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri üzere 9 farklı ülkede bulunan 300’e yakın deposu ile dinamik depolama ve fulfillment hizmeti sunan ParkPalet, Navlungo müşterilerinin büyüyen operasyonları için farklı ülkelerde stok bulundurabilmesine, depolama ve fulfillment dayanağı ile işlerini büyütmelerine imkan verir.

ParkPalet; e-ticaret depolama, orta depo, fulfillment  ve hudut ötesi e-ticaret lojistiği hizmetlerini tüm satış kanallarına entegre biçimde uçtan uca sunan bir lojistik depolama teknoloji platformudur. ParkPalet, OMS (Order Management System) yazılımı sayesinde işletmelerin depolama, paketleme, kargolama, stok ve iade idaresi üzere bütün muhtaçlıklarını tek panel üzerinden hem Türkiye hem de tüm ihracat pazarlarındaki satışları için yönetme etme imkanı sunar. ParkPalet, ağındaki 9 ülkede 300’den fazla depo ile internet üzerinden satış yapan kurumsal firmaların, KOBİ’lerin, e-ihracatçıların, her türlü depolama gereksinimi olan e-ticaret satıcılarının depolama ve fulfillment gereksinimlerine yanıt vermektedir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin