1. Haberler
  2. Genel
  3. Pert Araçlarda Yeni Dönem Başladı: 1 Temmuz’da Sigorta Kuralları Değişti

Pert Araçlarda Yeni Dönem Başladı: 1 Temmuz’da Sigorta Kuralları Değişti

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye’de araç sahiplerini ve sigorta sektörünü yakından ilgilendiren önemli bir değişiklik 1 Temmuz itibarıyla yürürlüğe girdi. Artık pert (tam hasarlı) araçlarla ilgili kasko ve trafik sigortası uygulamaları yeni kurallara göre şekillenecek.

Uzun süredir tartışma konusu olan “araç değerinin altında kalan hasarlarla perte çıkarma” uygulaması sona erdi. Yeni düzenlemeyle, bir aracın piyasa değerine göre hasar oranı %60’ın altında kaldığı sürece artık pert sayılmayacak. Bu eşik, sigortalı araçların gereksiz yere trafikten çekilmesini önlemeyi amaçlıyor.

Sigorta Sisteminde Dönüm Noktası

Yeni yönetmelikle birlikte, araç onarımı mı yoksa pert kararı mı verileceğine artık sadece eksperler karar verecek. 5 iş günü içinde hazırlanacak bağımsız ekspertiz raporu, işlemlerin temelini oluşturacak. Sigortalının talebine göre perte çıkarma dönemi resmen sona erdi.

Bundan böyle pert işlemi için, yalnızca hasar oranının %60’ı geçmesi ya da “kritik güvenlik parçaları”nın zarar görmüş olması gerekecek.

Hangi Parçalar Kritik Kabul Ediliyor?

Yeni uygulamada bazı parçalar için özel durum tanımlandı. Şasi, direksiyon mili, hava yastığı sistemi, batarya, tavan, orta direk, travers ve elektronik kontrol sistemleri gibi toplam 10 parça, “kritik güvenlik parçaları” listesinde yer alıyor.

Bu parçalardan birinde ağır hasar varsa, genel hasar oranı %60’ın altında bile olsa araç ağır hasarlı (pert) kabul edilebilecek.

Ödeme Süreci de Değişti

Yeni kurallara göre sigorta şirketleri ödeme yapmadan önce:

  • Tam hasar durumunda: Hurda tescil belgesini,
  • Ağır hasar durumunda: Trafikten çekme belgesini
    sigortalıdan talep edecek. Bu belgeler teslim edilmeden herhangi bir ödeme yapılmayacak.

Suistimallerin Önüne Geçilecek

Sigorta sektöründen alınan bilgilere göre, geçmişte birçok araç sadece estetik kusurlarla veya kullanıcı talebiyle perte çıkarılıyordu. Bu durum hem maliyetleri artırıyor hem de ikinci el araç piyasasında belirsizlik yaratıyordu. Yeni düzenlemeyle, hem suistimallerin azaltılması, hem de kaynakların daha verimli kullanılması hedefleniyor.

Habertrafik

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin
KAI ile Haber Hakkında Sohbet
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.