Beyaz eşya satışları yılın ilk yarısında yüzde 27 arttı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Beyaz eşya Türkiye satışları bir evvelki sene tıpkı periyoda kıyasla yüzde 27 oranında arttı.

Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD), birinci yarı yıl sonuçlarını ve kesimle ilgili gelişmeleri online düzenlediği basın toplantısıyla kamuoyu ile paylaştı. Buna nazaran Ocak-Haziran 2021’de 6 ana eserde Türkiye satışları bir evvelki sene tıpkı periyoda kıyasla yüzde 27 oranında arttı. İhracat yüzde 47 oranında, üretim ise yüzde 48 oranında artış gösterdi. TÜRKBESD’e üye firmaların iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışları ise 2020 yılının birinci yarısına kıyasla yüzde 41 oranında artarak 17 milyon 426 bin 912 adet olarak gerçekleşti.

TÜRKBESD Lideri Can Dinçer, “Sektörümüz yılın birinci 6 ayında hem Türkiye hem de ihracat pazarlarında düzgün bir imtihan verdi. Haziran ayı prestijiyle iç pazarda yüksek baz tesiri ve azalan konut satışlarının tesirini hissetmeye başladık. Önümüzdeki periyotta Covid-19’un seyri ve iktisat üzerindeki tesirleri satışlarımızda belirleyici olacaktır” dedi.

Türkiye’nin beyaz eşyada yüzde 7’lik üretim hacmi ile Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük üretim üssü olduğunu vurgulayan Dinçer, kesimin 29 milyonu aşkın üretim, 22 milyon ihracat adedi, ülke geneline yayılmış satış ağı ve tedarikçileri ile büyük bir ekosistemi temsil ettiğini hatırlattı. Türkiye beyaz eşya dalının 60 bin direkt, 600 bin dolaylı istihdamla iktisat için değerli bir itici güç teşkil ettiğini anlatan Dinçer, genel ekonomik şartlara değindi. Dinçer, “Bayram, düğün ve yazlık dönemi olması sebebiyle, yaz ayları elektrikli konut aletlerine olan talebin yüksek seyrettiği dönemlerdir” diye konuştu.

Basın toplantısında Ticaret Bakanlığı’nın ve kamu kuruluşlarının, Avrupa ile ticari bağlantıları geliştirmeye yönelik teşebbüslerine de dikkat çekildi. Dernek üyeleri, ilgili kesimlerin süreçlere dahil edilmesinden duyduğu memnuniyeti lisana getirdi.

Dinçer: “Paris Anlaşması’nın Meclis’ten geçirilmesi Gümrük Birliği sürecini olumlu etkileyecektir”

Avrupa Birliği’nin 2050 yılında karbon nötr olma maksadı doğrultusunda ortaya koyduğu yeni büyüme stratejisi olan Yeşil Mutabakat ve Hudutta Karbon Düzenlemesi ile ilgili gelişmeleri aktaran Dinçer, “Ticaret Bakanlığı, Avrupa Yeşil Mutabakatı Aksiyon Planı hazırlığın tamamlamıştır. Bu planın kamu kurumlarına ve bölümlere yol gösterici olacağını düşünüyoruz” dedi.

Gümrük Birliği’nin modernizasyonu konusundaki çalışmaların da olumlu bir seyirde ilerlediğini aktaran Dinçer, şunları söyledi: “Avrupa Birliği 14 Temmuz tarihinde 2030’da sera gazı emisyonlarını 1990 düzeyine nazaran yüzde 55 azaltacak kapsamlı mevzuat paketi olan ’Fit for 55’ teşebbüsünü açıkladı. Tüm bu gelişmeler milletlerarası ticaretin dinamiklerini belirleyecek niteliktedir. AB ticari ilgilerini geliştirdiği ülkelere Paris Mutabakatını bir kaide olarak getirmektedir. Ülkemizin Paris Muahedesini acilen Meclis’ten geçirmesinin Gümrük Birliği sürecini olumlu etkileyeceğini düşünüyoruz. Meclisimizde iklim hususlarında çalışmalar yapılmasını heyecanla karşılıyoruz. Tüm bu olumlu havanın AB ile ticari alakalarda ülkemize avantaj sağlayacağını düşünüyoruz”.

Dinçer, “Nihai maksadımız tüm Türkiye perakende kesiminde çalışan beyaz eşya ve küçük mesken aletleri üreticileri olarak tek çatıda toplanmak, kapsayıcı olmak. Ülkemizin büyüme potansiyeline çok inanıyoruz. Daha âlâ şartlarla üretim yapmak ve daha âlâ şartlarda yan sanayi çalıştırmak için dünya üretimini Türkiye’ye çekmek istiyoruz” dedi.

İHA

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin