Sigorta dalında çalışma modelleri pandemiye nazaran şekilleniyor. Generali Sigorta, yeni olağan çalışma modelini açıkladı.
Pandeminin getirdiği kurallar ve alışkanlıkların yanı sıra çalışanlarla yapılan anketleri de dikkate alan Generali Sigorta, yeni olağanda hem meskenden hem de ofisten çalışmayı destekleyen hibrit çalışma modelini uygulayacağı yeni çalışma modelini açıkladı. Buna nazaran şirket çalışanları, yeni model ile haftada 3 gün ofis dışında istediği yerden, haftanın 2 günü ise Altunizade’de bulunan yeni ofis binasında çalışmalarını sürdürebilecek. Yapılan şirket açıklamasına nazaran çalışma saatlerinde ise esneklik devam edecek. Çalışanlar en verimli oldukları yeri ve vakti seçerek özel hayat ve iş hayatı istikrarını de kurabilecekler. Anketlerle çalışanların görüşlerinin alındığı, çıkan sonuçların, taleplerin ve geri bildirimlerin tek tek kıymetlendirilerek form verildiği yeni çalışma modeli; üretkenlik, verimlilik, vakit ve maliyet tasarrufu ve çalışanlar için daha âlâ iş-yaşam istikrarı temelleri üzerine kurgulandı.
Hibrit çalışma modeline geçiş yapıyor
Şirketlerin daima değişen ve dönüşen şartlara süratle ahenk sağlamak zorunda kaldıkları günümüzde Generali Sigorta, akıllı çalışmanın öncülerinden olmaya devam ediyor ve hibrit çalışma modeline geçiş yapıyor. Generali Sigorta, yeni çalışma modeliyle ofisi her gün gelmek zorunda olunan bir ortamdan çok, birlikte çalışmayı destekleyen bir alan haline getiriyor.
Elif Uysal Kumcu: “Çalışanlarımıza yaptığımız anketler sonucunda, onların gereksinimlerine nazaran yeni çalışma modelimizi şekillendirdik”
Yeni çalışma modeliyle ilgili bilgi veren Generali Sigorta İnsan Kaynakları Müdürü Elif Uysal Kumcu: “Smartworking-Akıllı Çalışma 2017 yılı sonunda başlattığımız modelle birlikte çalışanlarımız için haftada 1 gün uzaktan çalışma ve haftanın her günü esnek saatlerle çalışma modelini uyguluyorduk. Sigorta dalında ofis dışı çalışma modeline geçen birinci şirket bizdik ve hali hazırda şurası altyapımız sayesinde pandemi başlar başlamaz meskenden çalışmaya geçişi en süratli biçimde uyguladık. Türkiye’de smart working-akıllı çalışma modelinin öncüsü markalardan biriyiz. Geldiğimiz noktada, 1.5 yılın akabinde yeni bir çalışma hayatı ile yeni olağan ile karşı karşıyayız. Bu farkındalık, çalışanlarımızla yaptığımız anketler ve aldığımız görüşlerin yanı sıra pandemi periyodunda daima konuttan çalışma modelinden öğrendiklerimizi de dikkate alarak yeni olağan çalışma modelimizi şekillendirdik. Yeni çalışma modelimizin ve yeni ofisimizin çalışanlarımızın iş-yaşam istikrarını en uygun noktaya taşıyacağına inanıyoruz. Yeni ofisimizi de bu yeni çalışma modeline uygun olarak dizayn ediyoruz” dedi.
Altunizade’de bulunan yeni ofisinden faaliyetlerine devam edecek
2018 yılının birinci aylarından, pandeminin başladığı ve konuttan çalışmaya geçilen Mart 2020 devrine kadar Beşiktaş Dikilitaş’taki ofisinde müşterilerine hizmet sunan Generali Sigorta, yeni çalışma modeliyle birlikte Altunizade’de bulunan yeni ofisinden faaliyetlerine devam edecek. Generali çalışanları, Altunizade’de bulunan yeni ofisi rutin olmayan, yüksek etkileşim gerektiren faaliyetler ve toplumsallaşma gereksinimleri için kullanacak. Yeni yapıda sabit bireye özel masalar yerine rezervasyonla kullanılabilecek masalar, daha fazla ortak çalışma alanları, toplantı odaları ve toplumsallaşma alanları olacak.
Tıpkı binada birebir anda daha az insanın çalışacak olması, yeni ofisin mevcut pozisyonu ve ulaşım kolaylığı, teras ve balkonları üzere açık alanların bulunması yeni ofisin artı yanları olarak dikkat çekiyor. Ofiste yer alan açık-yarı açık ve kapalı alanlar birlikte çalışma, ferdî çalışma ve toplumsallaşma için kullanılacak. Üst idare de dahil tüm çalışanların kullanacağı tam açık alandan oluşacak ofiste, kapalı ofisler ile sabit masalar bulunmayacak. Tüm alanların rezervasyona tabi olacak ve evvelden rezervasyon yapılarak çalışanlar tarafından kullanılabilecek olması ofisin başka öne çıkan özellikleri olarak göze çarpıyor.
İHA