TŞOF Başkanı şoförlerin 70 yaşa kadar çalıştırılması talebinde bulundu

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, Türkiye’de son yıllarda ticari araç kullanan sürücü bulunmasında ciddi sorunlar yaşandığını belirterek, “65 yaş kuralı nedeniyle yaşını dolduranların evraklarının iptal edilmesi ve süreksiz olarak geri alınması üzere nedenler var. 65-70 yaş ortasındaki sürücülerimizin mesleklerini icra etmelerine imkan verilmeli. Bunun için de sağlık raporu ile refleks, göz muayenesi üzere denetimler yapılıp mesleklerini yapmaları sağlanmalı” dedi.

TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, karayollarında yaşanan trafik kazalarının önlenmesi için alınması gereken tedbirlere, sürücülerin gelirlerinin sosyoekonomik seviyelerinin orta ve ortanın altında olması problemine, trafik kurallarında yeni düzenlemelere gereksinim olduğu ve sürücülerin 70 yaşa kadar sağlık muayenesi ile birlikte çalıştırılabilmesi üzere teklifte bulundu.

Karayollarında yaşanan trafik kazalarının önlenmesi için alınması gereken tedbirlere değinen TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, “Ülkemizde, yurt içi yük ve yolcu nakliyatının yüzde 90’a yakını karayollarında gerçekleşmekte. Nakliyatın karayolları üzerinde yapılması, araç sayısının süratle artması, şoförlerin eğitim eksiklikleri ve çalışma şartları kazalarda tesirli. Bununla birlikte yaz mevsimi nedeniyle tatil bölgelerine gidiş gelişteki yoğunluk, pandemi sürecinin olağanlaşma devrinde olmamız, düğün dönemi, taşınma ve seyahatlerin artması üzere birçok durum karayollarımızda yoğunluğu artırıyor. Bu da trafik kazalarında artış meydana getiriyor” diye konuştu.

“Yorgunluk ve uykusuzluk, birçok trafik kazasını direkt yahut dolaylı etkilemekte”

Sürücülerin sosyoekonomik seviyelerinin orta ve ortanın altında olduğunu anlatan TŞOF Başkanı Apaydın, “Rekabet halindeki iş dünyasında, sürücüler bir işten dönünce gereğince dinlenmeden başkasına koşmakta bu durumda, kusura neden olmakta. Her ne kadar yasal düzenlemelerle çalışma ve dinlenme saatleri belirlenmiş ise de seyahat mühletince rahat bir dinlenme ortamının olmadığı aşikardır. Yorgunluk ve uykusuzluk, birçok trafik kazasını direkt yahut dolaylı etkilemekte. Tüm dikkatini bir ortada ve koordineli bir biçimde sürdürmek zorunda olan sürücünün fikren ve vücut zinde olmasının büyük değeri var. Meğer sürücülerin iş ve aile ömürlerinde gözlenen ve çok dert ve gerilim ortadan kaldırılmalı. Bu çeşit aksilikler sürücülerimizin iş yükünü artırıp kaygılandırıyor. Maliyetleri azaltmak için sürücüler tek başına seyahate çıkabiliyor” tabirlerine yer verdi.

“65-70 yaş ortasındaki sürücülerimizin mesleklerini icra etmelerine imkan verilmeli”

Trafik kurallarında yeni düzenlemelere gereksinim olduğunu anlatan Apaydın, “Ülkemizde son yıllarda ticari taşıt kullanan sürücü bulunmasında problemler yaşanıyor. Bu sorunun temelinde, yeni sürücü yetişmemesidir. 65 yaş kaidesi nedeniyle yaşını dolduranların dokümanlarının iptal edilmesi ve süreksiz olarak geri alınması üzere nedenler var. 65-70 yaş ortasındaki sürücülerimizin mesleklerini icra etmelerine imkan verilmeli. Bunun için de sağlık raporu ile refleks, göz muayenesi üzere denetimler yapılıp mesleklerini yapmaları sağlanmalı. Deneyimli sürücü açığının kapanması için bu düzenlemelere gereksinim var. Bunların yanı sıra sürat limitlerinin tekrar düzenlenmesi, ihtar levhalarının daha görünür ve büyük olması, ceza puanlarının 20’den 10’a, toplamda 100’den 200’e çekilmesi deneyimli sürücü esnafımızın işinin başında kalmasını sağlar. Zira birçok sürücünün şoför evrakları ceza puanı nedeniyle geri alınmakta ve bu arkadaşlarımız araç kullanamıyor. Kazalara direkt tesiri olmayan (belge eksikliği gibi) kural ihlalleri için ceza puanlarının düşürülmesi sürücü açığının kapatılmasına yardımcı olur. Zira, sürücülerin gelişmelere ve değişen şartlara nazaran bilgi, maharet ve eğitim seviyelerini yükseltecek toplumsal garantilerini sağlayacak tedbirler alınarak rekabetin var olduğu iş hayatından geri kalmamaları sağlanmalı. Yaşanan trafik kazalarının azalması için sürücü esnafımızın beklenti ve gereksinimleri karşılanmalı” değerlendirmesini yaptı.

İHA

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin