Uğur Can Arıkan

Vefalı Sürücü / Şoförler

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Benden bu hafta

Sevgili Haber Trafik okuyucuları,

“Benden bu hafta” köşemizde Uzun yol Sürücü / Şoför arkadaşlarımız hakkında konuşacağım.

Herkesin şu garip, tuhaf, anlaşılmaz gördüğü insanları sizlere azda olsa, onların gözünden bu Dünyada şoför olmanın ne demek olduğunu sizlere aktaracağım. Uzun yol Şoförlüğü zor zanaat vesselam. Hep duyarız, filanca kişi filanca şirkete TIR şoförü olarak girmiş iyide Euro maaşı varmış haa. Peki siz hiç, bir bayram sabahı hiç dilini dişini bilmediğiniz bir ülkede uyandınız mı ? Sanmıyorum, zaten bu işi yapmazdınız ve de yapamazdınız. Kim ister ki eşinden, çocuğun dan, ana babasından sevdiklerinden kardeşlerinden bir Bayram sabahı ayrı kalmak !! O hüzün hasret anlatılmaz kelimeler kifayetsiz kalır . Ama uzun yol şoförü özellikle de yurt dışına çalışan tüm arkadaşlarımız maalesef bu durumu hep yaşadılar yaşamaya da devam edecekler. Bu daha ne ki, Cenazen olur şirketinden sana haber verilmesi belki de en zor olanı. Apar topar yurt dışından gelmek ne zordur bir bilseniz, yaptığınız o yolculuğu hatırlayamazsın uçakla gelmiş olsanız bile :(

Gelelim bu mesleğin en zor kısmına. İstatistiklere baktığımızda kontağı açtığınız andan itibaren kaza riskiniz %23 olarak hesaplanmış Yani kazayı göze alarak (yaralanmalı veya ölümlü kaza) yola çıkıyorsunuz. Bazı ülkelerde bu meslek (ağır vasıta sürücüsü) maden işçiliği, demir döküm sanayi, gemi tersane sanayi işçiliği statüsü ile bir tutulmaktadır. Oysaki memleketimizde halen sıradan bir iş meslek kolu olarak yer almaktadır. Sürücü arkadaşım şirketinden (garajdan) ayrılarak yola koyulur. Kendini sadece varış noktasına konsantre etmiştir. Yollardaki o tehlikeleri daha saymadım bile. Birde trafik de o küçük araçların duyarsız ve egoist davranışlarını hepten bir çekilmez hal alıyor. Küçük araç ile TIR arasında ki kazaların yaklaşık %75 i (küçük araçların) TIR’ların kör noktalarında seyir etmeleridir. Özellikle de TIR’ların sağ taraflarından seyir etmeleri (en kör noktada orasıdır) Yollarda hangi birini söylesem ki. akaryakıt hırsızları mı dersiniz ,organ mafyası mı dersiniz, hadi bunları atlattınız diyelim. Bu sefer de yolda kolluk kuvetleri tarafından rutin kontrole takıldıysanız ve Takografınız (geriye dönük 28 gün) temiz ve düzgün ise ne ala, ama değilse tut kelin perçeminden….

Zor be arkadaş ,çok zor. Evet bu işin fıtratında var biliyoruz elbette ama bu mesleki icra eden yüzbinlerce emektar arkadaşlarımızı asla yabana atmayalım. Her bir insan için o taşıdıkları Treyler (Dorse) içinde bizlerden mutlaka bir parça var. Giydiğimiz ,yediğimiz , içtiğimiz, ilaç , gıda,sebze, meyve yani iğneden ipliğe her şey var. Daha neler neler yüzbinlerce ürün taşıyorlar karadan ,havadan ve denizden. Ama hangi zorluklarla taşındığını inanın hiç birimiz bilmeyiz ve hissetmeyiz bile değil mi ? Sadece insan olarak tüketiriz. Maalesef bu söylediklerim tüm dünya insanları için geçerlidir. Artık siz karar verin TIR şoförlüğü yapılır mı yapılmaz mı bilemedim. Şunu bilindi en iyi şoförler TIR şoförleridir. Küçük araç sürücüleri 4 lastiği kontrol edemezken, TIR sürücüleri veya Kamyon sürücüleri en az 12 lastiği kontrol eder ve hükmederler. Uzun yol sürücü / şoförleri öldüren iki unsur var maalesef. Biri uykusuzluk diğeri ise stresten gelen kalp krizidir. Bunun dışında kolay kolay uzun yol sürücüsü ölmez arkadaş. Bu kadar çok bilgiyi nerden aldınız, nerden biliyorsunuz, diye duyar gibiyim sanki. Eee meslek sırrı diyelim :)

Lütfen trafikte ağır vasıta araç ve sürücülerine daha toleranslı ve dikkatli olmanızı önemle rica ediyorum. Unutmayın ki onlar bizlerden birer parçadır.

Sağlıkla kalın…

Bir Cevap Yazın

1 Yorum

  1. 15 Mart 2023, 22:01

    Ne güzel özetlemiş siniz teşekkürler

Bizi Takip Edin