Kuzey Marmara Otoyolu kazaları neden oluyor?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Daha bir kaç ay önce, haziran ayı sonunda İçişleri Bakanlığı tarafından bir duyuru yapılmıştı. Duyuru da hız limitlerinin artırılması doğrultusunda çalışma yapıldığı ve “otomobiller için 20 kilometreye kadar artırma yetkimiz var” ifadelerine yer veriliyordu.

İçişleri Bakanı sayın Süleyman Soylu, trafik güvenliği konusunun küresel bir sağlık sorunu olduğunu ve her yıl dünyada 1 milyon 350 bin kişinin trafik kazaları sonucunda hayatını kaybettiğini ifade ederek, trafik kazalarının vahim boyutunu gözler önüne sermiş fakat açıklamasının devamında yol ve araç kalitesinin artması nedeniyle otoyollarda hız limitlerinin esnetilebileceği ve bu yönde çalışmalar yapıldığını söylemişti.

***

Bu açıklama sonrasında haber kuşaklarında ve gazetelerde hız limitleri artırımı ile ilgili bir çok yayın yapıldı, bir çok gazeteci arkadaşımız benim bu konuda uzman görüşümü aldı, hatta bazıları bir uzman olarak hız limiti artırımına destek vereceğimden o kadar emindi ki olumsuz yorumlarım pek hoşnut etmedi onları…

Söylediğim şey şuydu; “Otoyollarda hız limiti artırımını konuşurken hep batı ülkelerini örnek gösteriyoruz, ancak bizim sürücü profilimiz ve trafik kültürümüz buna uygun değil!”

Hız limiti artırımından önce sürücülerimizde doğru trafik kültürünün aşılanması gerektiğini, denetimlerin bu yönde sıklaştırılması gerektiğini söylemiştim. Sürücülerimiz de daha şerit disiplini bile yokken hız limiti artırmak kazaları da beraberinde getirir demiştim. (TGRT haber canlı yayın bağlantımı izleyebilirsiniz)

***

Öyle de oldu! Hız limitleri artırılmadı ama yeni otoyolların diğerlerine nispeten daha sakin olması, yolların mükemmele yakın olduğu algısı, denetimin yetersiz olması bir çok sürücüye cesaret vermiş olmalı ki bir çoğu aşırı hızdan kaynaklı olmak üzere en başta Kuzey Marmara Otoyolu üzerinde kaza haberleri dur, durak bilmedi! Yaz aylarında trafik kazalarının artması da bu durumu tetikledi tabi ki! Kuzey Marmara Otoyolu artık en çok “feci trafik kazası” manşetleriyle anılmaya başlandı.

Arama motoruna kuzey marmara otoyolu kazası yazdığınızda onlarca haberi siz de görebilirsiniz, hatta olayın vahametini daha iyi idrak etmek için direkt görsellerde de arama yapabilirsiniz.

***

Kısaca, bu ülkede trafik kültürü oturmadan hız limitlerinin artırılması trafik kazaları ve can kayıplarını ciddi derecede artıracaktır.

Peki ne yapmalı?

Hız limiti düzenlemesinden önce bir seferberlik gerçekleştirilerek, sürücülerin eğitilmelerini sağlamak, trafik cezalarını caydırıcı hatta tabiri yerindeyse can yakıcı olacak şekilde düzenlemek, elektronik sistemlerle denetimlerin yoğunlaştırılarak sürücülerin hemen her hata ve ihlalini yakalamak, kamu spotlarıyla doğru trafik kültürünün sürücülere ve tüm vatandaşlara empoze edilmesini sağlamak ve trafik güvenliği eğitimlerini çocuklara ilkokul seviyelerinden itibaren profesyonel olarak aktarmak gerekir.

Aksi takdirde otoyollarda ışık hızında bile ilerlesek, medeniyet olarak bir adım bile ilerleyemeyiz. Çünkü ülkelerin trafiği, o ülkenin kültürünü ve gelişmişlik(!) seviyesini gösterir.

Yiğit DEDEOĞLU
Yol & Sürüş Güvenliği Uzmanı

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin