Türkiye’nin en iyi UR-GE Projesine Egeli yaş meyve sebze ihracatçıları imza attı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği, pandemide hayata geçirdiği Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Eserlerinde Maksat Pazarlar UR-GE Projesiyle, maskelerini takarak Hindistan’a pazarlama yaptı, ihracatını 3 yılda 3,5 kat artırarak 30 milyon dolardan 100 milyon doların üzerine taşıdı.

Ticaret Bakanlığı, EYMSİB’in UR-GE Projesindeki bu görkemli başarısını “UR-GE Projeleri Uygun Uygulama Örneği Ödülü”yle onurlandırdı. EYMSİB’in projesi 619 UR-GE Projesi ortasında Türkiye birincisi seçildi.

Ticaret Bakanlığı’nın ihracatçı firmaların kümelenerek yetkinliklerini ve ihracatlarını artırmalarını hedeflediği Memleketler arası Rekabetin Geliştirilmesi (UR-GE) Projelerinde en başarılı URGE Projesini Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği hayata geçirdi.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak’a En Başarılı UR-GE Projesi mükafatını Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat takdim etti.

Anadolu topraklarında çiftlikten çatala inançlı besin ürettiğimizi anlattık

Ankara’da Ticaret Bakanlığı’nda düzenlenen merasimde konuşan Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, yaş meyve zerzevat dalının fiyat rekabetinin yoğun olarak yaşandığı bir dal olduğunu, Ticaret Bakanlığının UR-GE projelerinin bu rekabette yarışmak için kendilerine çok büyük avantaj sağladığını lisana getirdi. Uçak, “UR-GE Projeleri fiyat rekabetinde sunduğu imkanlar yanında çiftlikten çatala çağdaş ve inançlı ziraî üretiminin kıssasını Anadolu’daki kadim ziraî üretimden ilham alarak anlatmayı hedefledik ve başarılı olduk” dedi.

Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Eserlerinde Gaye Pazarlar UR-GE Projesine 2019 yılında start verdiklerini anlatan Uçak, “Proje kapsamında ilk olarak yol haritamızın belirlendiği gereksinim tahlili çalışmamızı yaptık. Hakikat müşterileri bulmak için Gaye Pazar Tahliline yönelik 6 ay süren danışmanlık faaliyetimize eş vakitli olarak tanıtım sineması, web sitesi ve katalog hazırladık. Bu periyotta pandemiye karşın projemizi bir an olsun bile durdurmadık, maskelerimizi taktık toplantılara, tesislere gittik ve firmalarımızı pazarlama faaliyetini hazır duruma getirdik. Gaye pazarımız Hindistan’a 2020 yılında 31 milyon dolar olan yaş meyve zerzevat ihracatımızı 2021 yılı sonunda 69 milyon dolara, 2023 yılında da 100 milyon dolara taşıdık. 3 yılda Hindistan’a ihracatımızı yaklaşık 4 kat artırdık” halinde konuştu.

Hindistan’a ilk heyetlerini 2021 yılında gerçekleştirdikleri bilgisini veren Başkan Uçak, kelamlarını şöyle sürdürdü; “Hindistan kıymetli bir meyve ithalatçısı durumunda. İkili iş görüşmelerine de yoğun ilgi gösterdiler. Oradaki Ticaret Odası ile iş birliği mutabakatı imzaladık. Heyet sonrasında da birçok Hintli firma ülkemize gelerek üretim alanlarımızı ve işletmelerimizi ziyaret etti. Hindistan’dan sonra 2022 yılında tekrar bizim için değerli gaye pazarlar Endonezya ve Singapur’a heyetler düzenledik. Bilhassa Singapur Asya pazarına dağıtım kanalı bir ülke olduğu için bizim için son derece yararlı bir heyet oldu. Ticaret Bakanlığımızın UR-GE Projelerine yüzde 75 dayanak vermesi bizim pazarlama faaliyetleri bütçelerimize çok büyük katkı sağlıyor. Bir heyet yapacakken iki heyet yapabiliyoruz. Fuar dayanaklarından farklı olarak ön finansmanı Birlikler tarafından karşılandığından firmalar da daha uygun maliyetlere katılabiliyorlar. İnanın bazen iştirak fiyatlarını duyan proje dışındaki firmalar bizi arayıp “Biz bu fiyata uçak bileti ve oteli bile alamıyoruz siz nasıl tüm tertibi yapıyorsunuz” diyorlar. Ticaret Bakanlığımıza bize bu büyük takviyesi sağladıkları için teşekkür etmek istiyorum.”

 

Yeni UR-GE Projesiyle amaç 2028’de ihracatta 2 milyar doları geçmek

Tarihi bir muvaffakiyetle sonuçlanan Taze Kiraz, Üzüm ve Nar Eserlerinde Maksat Pazarlar UR-GE Projesi üzere başarılı bir URGE Projesi gerçekleştirmek için Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş yıldönümünde yeni bir UR-GE Projesi başlatma kararı aldıklarını aktaran Uçak, “Projemizin muvaffakiyetini gerek basından gerek iştirakçi firmalardan duyan üyelerimiz bu projemize yoğun ilgi gösterdiler ve müracaat sayısı 40’a ulaştı. Geçtiğimiz hafta Ticaret Bakanlığımız muhtaçlık tahlili müracaatımızı onayladı. Önümüzdeki günlerde süratli bir halde başlangıç yapacağız ve umarım bu seferki projemiz daha çok ses getirecek ve ülkemize döviz kazandırmak için katkımız sürecek. 2023 yılı sonunda 1 milyar 330 milyon dolar olan ihracatımızı 2028 yılında 2 milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz” diyerek kelamlarını noktaladı.

Fotolu: Ege Yaş Meyve Zerzevat İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, “UR-GE Projeleri Âlâ Uygulama Örneği Ödülü”nü Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat (sağda) ve Ticaret Bakan Yardımcısı Özgür Volkan Ağar’ın elinden aldı.

UR-GE Projesi nedir?

Ticaret Bakanlığı firmaların kümelenerek yetkinliklerini ve rekabetçiliklerini artırmak hedefiyle 23 Eylül 2010 yılında “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ”i hayata geçirdi. 

Türk firmalarının Memleketler arası Rekabetçiliklerini Geliştirmek için tasarlanmış bir devlet dayanağı olan UR-GE Projelerinin bütçesinin yüzde 75’i Ticaret Bakanlığı tarafından destekleniyor.

Ticaret Bakanlığı’nca UR-GE Projeleri bildirisi yayınlandıktan sonra ihracatçı birlikleri, ticaret odaları, ticaret borsaları, sanayi odaları, ticaret ve sanayi odaları, derneklerden oluşan iş birliği kuruluşları tarafından hala 187 UR-GE projesi sürdürülüyor. Bugüne kadar 619 UR-GE Projesi hayata geçti, UR-GE Projelerine her geçen gün yeni halkalar ekleniyor.

Türkiye’nin, 2028 yılı için ortaya koyduğu 400 milyar dolar ihracat maksadına ulaşması için UR-GE Projeleri itici bir rol üstlenecek.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin