Bankacılık Sektörünün Odağı Z Kuşağında

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Uluslararası danışmanlık şirketi EY’ın (Ernst & Young) güncel yayınına göre küresel bankacılık bölümünde gelecekteki yeteneklere duyulan gereksinim, her zamankinden daha açık bir halde ortaya çıkıyor. Z nesli, bankaların giderek çeşitlenen müşteri tabanıyla uyumlu yeni bakış açıları sunuyor. Ayrıyeten, bankaların dijital dönüşüm çağında başarılı olmak için gereksinim duyduğu yeni teknolojileri ve bilgi maharetlerini de beraberinde getiriyorlar. Fakat bu jenerasyonun beklentilerini anlamak ve karşılamak ehemmiyet taşıyor. Çeşitli nedenlerle, bankacılık alanında meslek yapmayı eskisi kadar cazip bulmayan Z jenerasyonunu çekmek ve bankacılığı gelecek jenerasyonlar için tercih edilen bir bölüm olarak pozisyonlandırmak ismine kimi telaffuzların değiştirilmesi ve yenilikler yapılması gerekiyor.

Bankaların Z jenerasyonunun ilgisini nasıl çekebileceğine dair altı fırsat alanı karşımıza çıkıyor:

1.Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık unsurlarıyla radikal değişiklikler yapılması

Çalışma ortamlarının kendi kimliklerini yansıtmasını isteyen Z jenerasyonu için çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık kritik kıymete sahip prensipler. Aslında bankacılık dalında bu manada kıymetli adımlar atılmış olsa da hâlâ yapılacak çok şey var. Örneğin, bayanların bankacılık alanındaki yetersiz temsili; bilhassa çıkar potansiyelinin en yüksek olabileceği liderlik rollerinde, sermaye piyasalarında ve özel bankacılıkta hala önemli boyutlarda. Bankaların, Z neslinin çeşitlilik ve kapsayıcılık üzere standartlarını karşılayabilmek ismine daha fazlasını yapması gerekiyor.

2.Geleneksel işlerin ve meslek fırsatlarının çağdaş hale getirilmesi

 

Yeni jenerasyon çalışanlar, yalnızca bir mesleğe ağırlaşmayı değil, mümkün olduğunca çok marifet geliştirmelerine yardımcı olacak bir dizi farklı rolü deneyimlemek istiyor. Araştırmalar, Z jenerasyonunun ömürleri boyunca ortalama olarak altı farklı meslekte, 18 farklı iş yerinde çalışacağını öngörüyor. Bu doğrultuda, bankaların iş modellerini çağdaşlaştırması ve tıpkı vakitte çeşitli ilerleme seçenekleriyle çalışanların meslek seyahatlerini desteklemesi gerekiyor.

 

3.Öğrenme tecrübesinin dönüştürülmesi

Daha küçük yaşlarda akıllı aygıtlar aracılığıyla teknolojiyle iç içe olan Z jenerasyonu, öğrenme konusunda birtakım avantajlara sahip ve bu neslin öğrenme biçimleri evvelki kuşaklardan çok farklı. Z jenerasyonunun yeteneklerine hitap etmek isteyen bankalar için dijital eğitim ve gelişim bahislerine odaklanmak her zamankinden daha çok değer taşıyor. Teknolojiden yararlanılarak bu jenerasyona yönelik maharet geliştirme ve tekrar gelişme fırsatları sunulması, çalışanların geniş bir marifet yelpazesine sahip olmalarını sağlayacaktır.

3.Teknoloji ve data alanına yatırım yapılması

Bankaların, en güzel teknoloji ve data yeteneklerini çekmek ve elde tutmak için çalışanlara uzun vadeli yatırımlar yapması kıymetli. Hakikat eğitim modelleri ve iş tecrübeleriyle bugünün ve geleceğin bankacılık kesiminde teknoloji alanındaki rolleri dolduracak doğal bir potansiyele sahip olan bu demografik küme için klasik bankacılık işleyişini farklılaştırmak gerekiyor. Bu noktada, bankalardaki teknoloji yeteneklerinin pazar öncüsü teknolojilerle çalışma fırsatına sahip olmasını sağlamak maksadıyla eski teknolojiler ve sistemler modernleştirilebilir.

4.Özgün bir hedef oluşturulması ve toplumsal tesirin yönlendirilmesi 

Z neslinin neredeyse üçte ikisi (%63) iklim krizi, toplumsal eşitlik üzere bahislerde kendi bedellerini taşıyan bir patron için çalışmanın çok değerli olduğunu düşünüyor. Buna ek olarak, mesleksel gelişim, Z jenerasyonunun gündeminde üst sıralarda yer alıyor ve birçoğu farklı alanlarda meslek gelişimlerinin desteklenmesi için patronlarının sertifikalar almalarına yardımcı olmasını bekliyor. Bu doğrultuda, bankalar bun mevzuyu önceliklendirerek bu alanlarda etkin rol oynamalıdır.

5.Esneklik, şeffaflık ve zindelik bedellerinin uygunlaştırılarak iş kültürünün güçlendirilmesi

İş dünyası son üç yıl içerisinde epey değişti. Birçok çalışan üzere Z nesli da ofise gidip gelme konusunda vakitten ve paradan tasarruf ederek hibrit modelde çalışabilme ayrıcalığı elde etti. Öte yandan uzaktan çalışma modelleri üzerine yapılan araştırmalar sonucunda çalışma saatlerinin uzadığı, çalışma yoğunluğunun ve depresyon düzeylerinin arttığı gözlemlendi. Uzayan çalışma saatleri ve sağlık tasalarına ekonomik belirsizlik de eklenerek büyük istifa (Great Resignation) eğilimi ortaya çıktı. Bu bahiste, bankalar Z jenerasyonunun beklentilerini çok düzgün kavrayıp tertip kültüründe esneklik, şeffaflık ve zindelik kıymetlerine öncelik vermeli.

EY Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Kısım Başkanı ve Şirket Ortağı Gökhan Gümüşlü konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: 

“Dünün işlerine, geleceğin yeteneklerini yerleştirmek mümkün olmayabilir. Yeni kuşak çalışanlar; rollerinde dijital olarak etkinleştirilmeyi ve ödüllendirilmeyi, yaratıcı, stratejik ve fark yaratan işler yapmayı bekliyor. Mümkün olduğunca çok sayıda marifet geliştirmelerine katkı sağlayacak bir dizi farklı rolü denemek istiyorlar. Ayrıyeten bu jenerasyon, finansal süreçlerde kullanıcı dostu ve dijital tecrübelere büyük bir talep gösteriyor. Bankalar, Z jenerasyonunun bu yeteneklerini hakikat bir formda kıymetlendirerek ve müşteri odaklı dijital hizmetler sunarak rekabet avantajı elde edebilirler. EY olarak, bu dönüşümün bir modülü olmak bizim için çok değerli.”

Yetenek tecrübesinde yanlışsız yeniliklerle bankacılık bölümü, Z neslinin tercih ettiği kesim olmaya hazırlanıyor. Bu, bankaların geleceği için yetenek akışını garanti etme ve rekabet gücü elde etme bahtı. Tıpkı vakitte dijital dönüşüm geçiren ve süratle gelişen daldan kazanacak çok şeyi olan Z Nesli için de heyecan verici bir fırsat. 

Bu yayın hakkında daha fazla bilgiye EY web sitesi üzerinden ulaşılabilir.

 

EY Hakkında

EY olarak emelimiz; müşterilerimiz, çalışanlarımız ve toplum için kıymet yaratırken tıpkı vakitte sermaye piyasalarında inancın ve daha uygun bir çalışma dünyasının oluşmasına katkıda bulunmaktır. Dünya çapında 150’den fazla ülkede, sahip olduğumuz bilgi ve teknoloji ile hizmet veren takımlarımızla, kontrolde inancı sağlarken müşterilerimizin gelişmesine ve dönüşmesine dayanak oluyoruz. Bağımsız kontrol, danışmanlık, hukuk, kurumsal finansman, strateji ve vergi hizmetlerimizle iş dünyasının karşılaştığı zorluklara yeni tahliller sunacak yanlışsız soruları soruyoruz.

EY ismi global tertibi temsil eder ve Ernst&Young Küresel Limited’in her biri başka birer hükmî kişiliğe sahip olan, bir yahut daha çok, üye firmasını temsil edebilir. Hudutlu sorumlu bir Birleşik Krallık şirketi olan Ernst&Young Küresel Limited müşteri hizmeti sunmamaktadır. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin