1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Bayer Türkiye, IPSOS ile gerçekleştirdiği “Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi”ni Açıkladı

Bayer Türkiye, IPSOS ile gerçekleştirdiği “Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi”ni Açıkladı

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Bayer Türkiye ve IPSOS’un ortak çalışması 

“Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi”

zihin sıhhati tasasının dünyada ilk sıraya yerleşerek kanser tasasının önüne geçtiğini ortaya koydu. 

İnsan sıhhatine ve hayat kalitesine kıymet katan, bunu yaparken de global gündemi takip ederek muhtaçlıkları anlayan Bayer Türkiye, tüketici sıhhati alanında sahip olduğu yeni bilgi ve iç görüleri tüm dallarla paylaştı.  İnsanların sağlık gündeminde önemsediği başlıkları ele almak ve sıhhate dair kaygılarını anlamak üzere birincisi bu yıl paylaşılan “Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri” sonuçlarına nazaran 2024 ve sonrası için yol haritalarına katkı sağlaması hedeflenen iç görülerde en çarpıcı başlık zihin sağlığı oldu. 

En Çok Zihin Sağlığımızdan Telaşlıyız  

“Herkes için Sağlık” çalışmasının hedefini aktaran Bayer Tüketici Sıhhati Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuna Demiralp sağlığın bugün yalnızca tıbbi tartışmaların değil günlük ömrün da ana odaklarından biri olduğunu, önümüzdeki devirde de tesirini artıracağını, bu nedenle markalar dünyası için de insanların sağlık gündemini anlamanın ve beklentilere karşılık vermenin her geçen gün daha da ehemmiyet kazandığını söyledi.

Hem dünyada hem de Türkiye’de ana telaş kaynağı ekonomi

Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Tahlili çalışmasında zihin sıhhati tasasının dünyada %44 ile kanser tasasının önüne geçtiği açıklandı.

Araştırmada yöneltilen “Ülkenizde en sık karşılaşılan sağlık sorunu nedir?” sorusuna dünyanın farklı yerlerinden iştirakçilerin verdiği yanıtlarda zihin sıhhati %44 ile ilk sırada, kanser %40 ile ikinci sırada, gerilim %30 ile üçüncü sırada ve obezite ise %25 ile son sırada yer alıyor. Zihin sıhhati ve gerilim sorunları 2023’te bilhassa Covid 19’un da gerilemesi ile daha çok ön plana çıkan mevzular ortasında oldu. Türkiye’de ise sıralamada farklılaşma kelam konusu. Kanser ilk sırada yer alıyor. 2. sırayı ise “stres” alıyor.

Verilerde “stres” zihin sıhhatinden bağımsız farklı bir başlık olarak ele alınırken başlıkların birleştirilerek kıymetlendirilmesi halinde sayıların çok daha yükseldiği göze çarpıyor. Zihin sıhhati ve gerilimi listede üst sıralara taşıyan en dikkat çekici başlık ise “Ekonomiye ait gelişmeler”. Finansal gelişmeler hem dünyada hem Türkiye’de tasa yaratan faktörlerin başında geliyor. Artan hayat pahalılığı, alım gücü ve enflasyon odaklı tasaların dünyanın farklı yerlerinde insanlarda misal korkulara sebebiyet verdiği görülüyor. 

Ipsos’un farklı ülkelerde yaptığı araştırmalar kapsamında zihin sıhhatinin sağlık telaşları listesinde ilk sıraya yükselmesine neden olan öbür başlıklar şu formda sıralandı:

  • Hayatın denetimini kaybetme duygusu ile ilişkilendirilen; hayatın suratındaki artış, belirsizliğin bir norm haline gelişi, daima meşgul hissetme ve kendi hayatına yetişmeye çalışma hali ve hayatın dümeninde olunmadığı kanısının de değerli tetikleyiciler ortasında olduğu tabir ediliyor. Bu nedenle de kolay bir hayat arayışı ve yalnız vakit geçirme muhtaçlığının arttığı gözlemleniyor. 
  • Teknolojinin vazgeçilmezliğini düşünenlerin oranının çok yüksek olduğu kaydedilirken bununla birlikte bu alandaki mahremiyet kaybının kaçınılmaz olduğu da işaret ediliyor. Araştırmada yer alan her 3 bireyden biri toplumsal medyanın zihin sıhhatini olumsuz etkilediğini söylüyor ve bu oranın Z neslinde daha da yüksek olduğunu vurguluyor.
  • Kariyer ya da iş kaynaklı tetikleyicilerde ise; performans korkuları, pandemi ile işe yaklaşımdaki değişimler, farklı nesillerin birbiriyle uyumlanması, rekabet, iş devamlılığına ait tasalar ve işin geleceğine dair belirsizliklerin öne çıktığı aktarılıyor. Yapay zekâ (AI) alanında yaşanan gelişmeler de bu hususta yeni bir baskı olarak değerlendirilirken, bu noktada bireylerin %57’sinin yapay zekânın iş yapma halinde değişikliklere yol açacağını belirttiği, %36’sının ise 5 yıl içinde işinin elinden alınacağını düşündüğü söz ediliyor.
  • Son olarak iklim değişikliği ve çevresel değişimler başlıkları ise, bu bahislere yönelik ne yapılması gerektiğine dair bilim dünyasının dahi kesin bir fikir birliği sağlayamaması sebebi ile eko-anksiyeteye dönüşen başlıklarla ilişkilendiriliyor.

Bayer Tüketici Sıhhati Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuna Demiralp konuşmasına şöyle devam etti: 

“Bireysel ve toplumsal gündemlerimizin merkezine yerleşen “sağlık”, artık tıbbi bir tabirden çok öte bir mana söz ediyor. Bir Ömür Bilimleri Şirketi olarak biz de ehemmiyetle bu bahsin üzerinde duruyoruz. İnsanların sağlık gündeminde öne çıkan başlıkları gözlemlemek, sıhhate dair telaşlarını anlamak ve bu kapsamda topluma dayanak sunmak ismine çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Birincisini bu yıl paylaştığımız “Herkes için Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri” tahlilimiz de bu manada yararlı bilgiler içeren bir kaynak niteliğinde. Hem birey ve toplum için bir rehber olabilecek hem de farklı dalların iş yapış biçimlerine ve hedeflerine olumlu tesirler sağlayabilecek datalar paylaşıyoruz. Paylaştığımız iç görüleri inovasyondan tüketici tecrübesine kadar pek çok sürece taşımak mümkün.”

Ipsos Müşteri İdaresi Kıdemli Yöneticisi Hasret Tekintaş Aydın ise Herkes İçin Sağlık 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi’ne ait şunları söyledi: “Rapora baktığımızda, belirsizliklerin, ekonomik, çevresel telaşların ve baskıların, insanların zihin sıhhatini koruyabilmesinin önündeki mahzurlar ortasında yer aldığını görüyoruz. Yakın gelecekte ise bu baskıların ortadan kalkması muhtemel görünmüyor.  Fakat toplumdaki, işteki ya da ailedeki rollerimizi düşündüğümüzde bunların yarattığı yansımaların farkında olarak hareket etmemiz ve sıhhati bir bütün olarak muhafazaya odaklanmamız değerli. Bugün ve önümüzdeki günlerde bu bilince daha fazla gereksinim duyacağız.” 

Araştırmanın Metodolojisi

Ipsos, globalde ve ülkemizde “İnsanı Anlamak” konusunda farklı çalışmalar gerçekleştiriyor. Bu bilgileri kamuoyuyla, markalarla ve karar vericilerle paylaşıyor. Bu kapsamda Ipsos ve Bayer iş birliği ile hazırlanan “Herkes için Sağlık” bulgularına yönelik; Ipsos tarafından oluşturulan paylaşıma açık, çok ülkeli raporlardan bir iç görü derlemesi gerçekleştirildi. Bu raporların her biri, Türkiye’nin de yer aldığı 30-50 ülke üzere geniş kapsamlı 16-75 yaş ortası ülke temsiliyeti ile gerçekleştirilen araştırmalardan oluşuyor:

  • Ipsos Küresel Health Service Monitor 2023- 31 ülkede 23,274 kişi- 21 Temmuz – 4 Ağustos 2023
  • Ipsos World Mental Health Day 2023– 31 ülkede 23,274 kişi- 21 Temmuz – 4 Ağustos 2023
  • What Worries the World 29 ülkede 20,570 kişi- 22-Eylül- 6 Ekim 2023
  • Ipsos Küresel Trends 2023, 50 ülkede 48,541 kişi-23 Eylül- 14 Kasım 2022
  • Ipsos Küresel Happiness 2023 32 ülkede 22,508 kişi -22 Aralik 2022 6 Ocak 2023

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü

Bir Cevap Yazın

Bizi Takip Edin