Bilal Yeşil
  • 12 Yazı
  • 0 Yorum

Son Yazılar

Türkiye’de takograf takılır ama kullanılmaz!

Kısaca hatırlatalım. şehirlerarası ve uluslararası çalışan ,azami yüklü ağırlığı 3,5 Ton üstü yük taşıyan araçlarla, sürücü...

ADAS kalibrasyonu, Takograf, araç onarımları ve kazalar

Artık yeni nesil araçlarda, bir veya birden fazla ADAS (Gelişmiş sürücü destek sitemleri) sistemine sahi olmayan...

Takograf muayenesi kaç dakika sürer?

Sektörde hep takograf kalibrasyonu olarak konuşulsa da, yapılan işlemin doğru adı ‘’Takograf muayenesi’’ dir. Muayene 5...

Takograf manipülasyonu, cinayete teşebbüstür!

Artık  takografın ne olduğu az çok biliniyor. Ama takograf, sürücünün çalışmalarını kaydetmekten başka, çok önemli başka...

Hız Sınırlandırıcı Donanımlar Denetlenemez mi?

Hız sınırlandırıcı donanım, aracın hızının, gaza ne kadar basılırsa basılsın, ayarlanan hızın üstüne çıkmasına müsaade etmeyen...

Hız Canavarlarına Kim ve Nasıl Dur Diyecek?

Hafriyat kamyonlarının karıştığı kazalar ve yaptıkları trafik ihlalleri konusunda, medyaya çok sık haberler yansıyor. Ama son...

Otoyollarda Hız Sınırını Artırmak!

1 Temmuz 2022 tarihinden geçerli olmak üzere, yasal hız sınırı,  bazı otoyollarda 130 km/h’ye, bazı otoyollarda...

Bitmeyen Sorun;  Takograf Muayeneleri!

Takografın kullanım amacı, sürücülerin çalışma sürelerini kontrol etme, yeteri kadar dinlenmelerini sağlayarak, trafik kazalarını önlemektir. Takografı...

Yorgunluk öldürüyor! Üç kamyon şoföründen biri direksiyonda uyuyor!

Kamyon sürücüleri yorgunluğa rağmen genellikle yola devam etmek zorunda kalıyorlar.Profesyonel sürücüler arasında yapılan bir anket,  Avrupa...

Ağır vasıta trafik kazalarından kim sorumlu?

Trafik kazasında hayatını kaybeden, kimden hesap sormalı? Trafik kazalarının en önemli birinci nedeni sürücü, ikincisi ise...

Bizi Takip Edin