6 Yazı
0 Yorum
0 Puan
Aug 2021
Bilal Yeşil

Son Yazılar

Otoyollarda Hız Sınırını Artırmak!

1 Temmuz 2022 tarihinden geçerli olmak üzere, yasal hız sınırı,  bazı otoyollarda 130 km/h’ye, bazı otoyollarda 140 km/h’ ye çıkarılırken, kalan otoyollarda hız sınırı 120 km/h olarak bırakıldı. % 10 tolerans göz önüne alındığında ise, bu hızlar 143 km/h ve 154 km/h olarak gerçekleşecektir.  Otoyollarda hız artışı konusunda, çeşitli kişi...

Devamını Oku

Bitmeyen Sorun;  Takograf Muayeneleri!

Takografın kullanım amacı, sürücülerin çalışma sürelerini kontrol etme, yeteri kadar dinlenmelerini sağlayarak, trafik kazalarını önlemektir. Takografı kandırmak amacı ile yapılan müdahaleler, aracın  fren, ABS, şanzıman gibi hayati donanımlarının doğru çalışmasını engelleyerek, kazalara ve aracın arızalanmasına da sebep olmaktadır. Sonuçta, insanların hayatları heba olmakta, milli servet yok olmaktadır. Bu nedenle, gördüğümüz...

Devamını Oku

Yorgunluk öldürüyor! Üç kamyon şoföründen biri direksiyonda uyuyor!

Kamyon sürücüleri yorgunluğa rağmen genellikle yola devam etmek zorunda kalıyorlar.Profesyonel sürücüler arasında yapılan bir anket,  Avrupa yollarında günlük yaşamın şok edici bir resmini çiziyor. Sadece bir yıl içinde, üç kamyon ve otobüs şoföründen biri sürüş sırasında uykuya dalmıştır. ADAC ve sendikalar endişe duymaktadır  - çünkü bu insan yaşamlarıyla ilgilidir. Kamyon...

Devamını Oku

Ağır vasıta trafik kazalarından kim sorumlu?

Trafik kazasında hayatını kaybeden, kimden hesap sormalı? Trafik kazalarının en önemli birinci nedeni sürücü, ikincisi ise yüksek hızdır. Sürücüden kaynaklı nedenlerin başında ise, sürücü yorgunluğu gelmektedir. Sürücü yorgunluğundan kaynaklı kazaları önlemenin çözümü, takograf uygulaması ile sürücülerin çalışmasını kontrol ederek,yeteri kadar dinlenmelerini sağlamaktır. Yüksek hızdan kaynaklı kazalar ise, hız sınırlandırıcı donanımlar...

Devamını Oku
Genel

Sürücü nasıl dinlenmeli?

Kazaların nedenlerine baktığımızda, ilk sırada sürücüden kaynaklı nedenler, ikinci sırada ise aşırı hız bulunmaktadır. Sürücüden kaynaklı nedenlerin başında ise sürücü yorgunluğu gelmektedir. Sürücü yorgunluğunun sebebi ise, sürücünün gerek süre ve gerekse nitelik olarak yeteri kadar dinlenememesidir. Sürücülerin yeteri kadar dinlenip dinlenmediğini kontrol edebilmek için, ticari araçlarda  sürücünün çalışma sürelerini kaydeden...

Haberi Oku
Köşe Yazıları

Takograf, Sorumlular, Sorunlular?

Uluslararası taşımacılıkta takograf kullanımını düzenleyen AETR sözleşmesi ve ilgili AB  mevzuatına (2010 yılı ve hemen sonrasında  mevzuatımızın uyum sağlaması gerekiyordu) göre  takograf; sürücülerin haklarını korumak, rekabet şartlarını eşitlemek ve kazaları önlemek amacı ile kullanılmaktadır. Milli mevzuatımıza göre diyemiyorum, çünkü bu konudaki mevzuat çalışmaları 10 yıldır tamamlanamamıştır. Başarılı bir uygulama için...

Haberi Oku
Giriş Yap

Habertrafik ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

Bizi Takip Edin